Sobotnie śniadanie: American Pancakes



Nareszcie weekend! Po tygodniu pełnym pracy nie ma nic lepszego niż sobotnie śniadanie, dzięki któremu wspaniale zaczniemy dzień. Dzisiaj proponuję puszyste naleśniki amerykańskie. Znalezienie dobrego przepisu zajęło mi trochę czasu, ale w końcu się udało:

190g mąki
10g (ok. 3,5 łyżeczki) proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
1 łyżka stołowa białego cukru
295ml mleka
1 jajko
45g (ok. 3 łyżki stołowe) rozpuszczonego masła



Pamiętacie jak babcia robiła ciasto? Naleśnikowe robimy podobnie: mieszamy mąkę, proszek, sól oraz cukier w misce. Następnie na środku robimy dołek i wlewamy do niego mleko i masło oraz wbijamy jajko. Mieszamy wszystkie składniki do uzyskania gładkiej masy.

Rozgrzewamy patelnię, na którą wcześniej wlewamy odrobinę oleju/masła. Nakładamy porcję ciasta i pieczemy naleśnika. Czekamy aż się zarumieni, przerzucamy na drugą stronę, a kiedy się upiecze - zdejmujemy z ognia.

źródło: www.deliciousasitlooks.com
źródło: www.my-recipes.blog.onet.pl

Jeśli do ciasta dodamy kakao otrzymamy naleśniki czekoladowe.
Naleśniki wyglądają fantastycznie ułożone w stosik. Jeśli chodzi o dodatki to tutaj mamy wiele możliwości - cukier puder, dżem, czekolada, syrop klonowy/smakowy, serek waniliowy, cynamon, bita śmietana, owoce...

A może Wy macie ulubione dania i przepisy na śniadanie?

Smacznego!
Asia
Przepis pochodzi ze strony allrecipes.com

Komentarze

  1. uwielbiam Pancakesy :) z syropem klonowym . Cudowne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie :). Natchnęłaś mnie do zrobienia tych naleśniczków!

    OdpowiedzUsuń
  3. ile bym dała za takie śniadanie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne zdjęcia, aż mam ochotę zrobić te naleśniki! Ja od pewnego czasu jestem fanką placków bananowych na śniadanie:) pyszne i sycące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, właśnie, z chęcią zrobiłabym te placki, ale niestety zapomniałam jaki był przepis. Jakbyś mogła mi go podać to poproszę ;)
      Całusy,
      Asia

      Usuń
    2. przepraszam,że dopiero teraz:
      składniki na 1 porcję(4 placki):
      -banan
      -3 łyżki płatków owsianych
      -1 łyżka miodu
      -jajko
      -trochę mąki- zawsze dodaję na oko
      Banana należy rozgnieść(najlepiej idzie to widelcem albo tłuczkiem do ziemniaków) dodać płatki, miód, jajko wszystko wymieszać na jednolita masę. Na koniec dodać mąki, żeby zagęścić ciasto. Smażyć na rozgrzanej patelni, najlepiej bez użycia tłuszczu(jak mamy patelnię teflonową). Ja po rozgrzaniu patelni, zmniejszam temp. na "2" wówczas ładnie dochodzą:)
      Mam nadzieję, że będą Ci smakować. Ten sam patent można wykorzystać na zrobienie wytrawnej wersji.

      Usuń
    3. Super, bardzo dziękuję za przepis. Koniecznie muszę wypróbować na któreś śniadanie ;)
      Całusy,
      Asia

      Usuń
  5. uwielbiam te naleśniki, ale zdecydowanie bardziej smakują mi przygotowane przez mojego mężczyznę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wiele zyskują, nie wątpię ;)
      Pozdrawiam,
      Asia

      Usuń
  6. Nigdy nie robiłam, ale wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm, naleśniki! Uwielbiaaam! Muszę koniecznie takie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  9. mmmm ślinka leci jak szalona :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie to wygląda i smakuje pycha. Robię!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłodniałam od samego patrzenia :)
    ps: ciekawy blog, będę obserwować

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jesteśmy ciekawe Waszych opinii dlatego bardzo dziękujemy za wszystkie komentarze, na które odpowiadamy poniżej.